Meg lehet szerezni a figyelmet, meg lehet szerezni az együttműködést és elfogadást?
Igen, egy jó nyitással!
Ez a könyv 99 nyitást tartalmaz meetingekhez, beszédekhez és eladásokhoz.
Nyugodtan és félelem nélkül akarsz kiállni mások elé.
Kényelmesen és színesen szeretnél beszélni.
Már az első pillanatban meg akarod szerezni a figyelmet.
El akarod érni, hogy azonnal elfogadjanak és jó szívvel hallgassanak meg.
Ezt szeretnéd?
Akkor jó helyen vagy, mert ezekre fogok megoldást adni.
Csak előtte kéne kezdeni valamit azokkal a fránya félelmekkel, amik visszatartanak.
Mert még tartasz tőle egy kicsit, nem igaz? Mert mi lesz, ha…
Nem figyelnek rád?
Nem vesznek komolyan?
Nem fogadnak el?
Elrontod, belesülsz, bakizol?
Jó lenne elkerülni a nehéz helyzeteket…
De az embernek van egy igen komoly problémája: nem tudja, hogyan…
Mit csináljak?
Hogyan előzzem meg, hogy unatkozzanak?
Mivel kezdjem el?
Hogy szerezzem meg a figyelmüket?
Jó hírem van…
LEHET ezt jól csinálni!
LEHET kilógni a sorból, és egyéniségként megjelenni!
LEHET az első mondatoktól határozottan és érdekesen beszélni.
Igen, meg lehet szerezni a figyelmet, meg lehet szerezni az együttműködést és elfogadást.
Hogyan?
Egy JÓ NYITÁSSAL!
Létezik egy csomó standard és profi nyitási mód,
amit bárki meg tud tanulni és könnyedén tud használni.
Mondok néhányat:
Megdöbbentő adat, vagy rövid sztori
Ez egy olyan információ, vagy történet, amit a közönség nem nagyon ismert és felkeltheti az érdeklődésüket.
Elismerés
A közönség elismerése valami konkrét okból.
Aktualitás
Valami konkrét történés, vagy megfigyelés, ami aznap, vagy a közelmúltban történt, és amit felhasználok a saját témán felvezetésére.
Ezen felül másik 3 nyitás is található abban a könyvben,
ami kifejezetten a beszéd színes és hatsásos megnyitásához ad segítséget!
Miről szól a könyv?
Semmi másról, csak arról, hogy kell ELKEZDENI egy beszédet.
De ez nem csak egy elméleti tankönyv, ami fontos elveket sorol fel neked, és nem csak különböző „retorikai iskolák” módszereit hasonlítja össze.
Neeeeem, ez egy GYAKORLATI könyv, tele KONKRÉT, kidolgozott példákkal.
Mindegyik példa ugyanazzal a három tényezővel kezdődik:
Helyzet: nagyjából megadja, hogy mi a szituáció, hol is vagyunk, (meeting, konferencia, termékbemutató), és van-e valamilyen speciális szituáció (pl. egy nehéz időszak után vagyunk, vagy új rendszer bevezetése előtt állunk stb.).
Közönség: kikhez beszélünk. Néha teljesen általános közönség (pl. cégvezetők), néha speciális közönség (pl. cukrászok, cukrászda tulajdonosok).
Nyitás: mit használunk fel a nyitáshoz (a fenti 6 típus alapján), hogy megszerezzük a figyelmet
Kinek szól a könyv?
Azoknak, akik szeretnének hatásosan
és színesen beszélni.
Akiknek már nem okoz gondot, ha meg kell szólalniuk,
de azt érzik, hogy jól jönne valami frissítés
Akik szeretik a gyakorlatias könyveket,
amiket azonnal használni lehet.
Érdekelne néhány példa?
Tessék:
Szakmai konferencia Nr. 4.
Helyzet: marketing konferencia
Közönség: marketingesek
Nyitás: egy szupermarket 3 millió forintért vásárolt meg egy fürt szőlőt
Soós Zoltán vagyok, végtelen szeretettel köszöntöm Önöket, ma csupa olyan kreatív megoldást szeretnék mutatni önöknek, ami ugrásszerűen növeli meg a vásárlóik számát.
Van egy kérdésem.
Mit gondolnak, kiadna-e valaki 3 millió forintot egy fürt szőlőért?
Japánban ugyanis pontosan ez történt.
Egy árverésen vásárolt meg ennyiért egy 46 vérvörös szőlőszemből álló Ruby Roman fürtöt egy szupermarket.
És tudják, mit fognak csinálni ezekkel a kb. 70.000.- ft értékű szőlőszemekkel?
Ingyen fogják kisorsolni egy játékban a vásárlóik között!
Na most, akkor ők vajon őrültek-e, vagy zsenik?
Meeting nyitás Nr. 27.
Helyzet: meeting egy konyhabútor stúdióban, ahol túl sok az egyedi igény a vevőktől
Közönség: kollégák
Nyitás: „Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek.” Henry Ford
Sziasztok! Meetingeljünk egyet, jó?
Jól hallottam, hogy a vevőszolgálaton a rendelésfelvételnél volt egy kis kalamajka?
Merthogy megint mesebeli három kívánsággal jött valaki, és toronyórát kért aranylánccal?
Nem felelt meg neki egyik standard konyhabútor garnitúránk sem és kombinálni akarta, meg a színnel is variált stb. igaz?
Figyeljetek, tudom, hogy ez néha idegesítő, és persze, hogy azokat az ügyfeleket szeretjük a legjobban, akik pont az kérik, amit mi katalógus szerint standard tömeggyártásban csinálunk.
De be kell látnunk, hogy ez csak a mi álmunk és a vevőknek egyedi igényeik is vannak néha a pénzükért.
Természetesen megvan a határ, ameddig elmegyünk, amíg tudunk reagálni a speciális igényekre, de ettől még látni kell, hogy a világ a vevők egyedi kiszolgálásának irányába megy.
Persze, annak idején pl. Henry Ford, a Ford autók megálmodója könnyen volt vagány, mert ő szabta meg a piacot.
Azt mondta egyébként: „Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, HA fekete kocsit rendelnek.”
Hááát, azóta látod, mi van az autóiparban, a szivárvány minden színében találhatunk autót.
Nem azt mondom, hogy ránk is ez vár, mi meg akarjuk tartani a standard termékeket, de az tény, hogy ha csak egy mód van rá, igenis teljesítjük a vevők egyedi igényeit.
Termékbemutató, tájékoztató Nr. 2.
Helyzet: előadás egy különleges száraz-nedves tisztítógépről
Közönség: háziasszonyok
Nyitás: volt, amikor csak a pénz érdekelt
Drága Hölgyeim és Uraim, köszönöm, hogy eljöttek, egy olyan komplex tisztító berendezést fogok önöknek bemutatni, ami patika tisztaságot varázsol a lakásba.
Pár évvel ezelőtt, amikor valaki meghallotta ezt a mondatot, azt gondolhatta rólam: „Ahha, a porszívóügynök, aki csak le akarja gombolni rólunk a pénzt.”
És tudják, mi a szörnyű? Hogy igaza volt.
Ugyanis ez első időkben tényleg csak a pénz érdekelt. Azt gondoltam, hogy ezzel a munkával majd zsírosra keresem magam, ha ezer gépet eladok, dől majd a lóvé.
Nem érdekelt, hogy kikkel beszélek, nem érdekelt, hogy azoknak az embereknek tényleg hasznos-e a mi termékünk.
És lássanak csodát, senki nem is vásárolt tőlem.
Idővel rá kellett jönnöm, hogy az nem járható út, ha nem veszem figyelembe az előttem ülő ember helyzetét, ha nem gondolkodom abban, hogy amit ajánlok, az NEKI is jó legyen.
Ma arra vagyok a legbüszkébb, hogy a vevőim 60%-a ajánlás útján jön el hozzám.
És ez annak köszönhető, hogy a termék tényleg jó, és a vásárlóim tényleg elégedettek!
Lógj ki a tömegből, és legyél profi!
Legyen az első 5 perc is nyugodt, szerezd meg azonnal a figyelmet és nyerd el a közönség szimpátiáját!
A megrendeléshez töltsd ki ezt az űrlapot!
Ára: 4.950.- (Plusz 1.650.- postaköltség)