Miért kell egy prezentációkat és előadásokat tartó embernek képzéssel fejlesztenie a magabiztosságát és előadói készségeit? (És miért jön ez jól olyannak is, aki már rutinos ezen a területen?)
Mert:
Az ember néha felőrlődik abban, hogy hiába tesz meg mindent, hiába beszél jól, és hiába izzad végig előadásokat, néha mégsem akar megjönni az eredmény.
Viszont:
A sok-sok munka csak akkor hoz eredményt, és egy előadó lelkesedése csak akkor marad fent, ha tökéletesen tudja, hogy szakmailag mit kell tennie a közönség előtt, és nincsenek benne bizonytalanságok, vagy kétségek!
Mert:
Az az előadó, akinek csak egy „arca” van („A vicces”, „Az okos”, „A kemény”) az sikert ér el az ilyen arcot igénylő közönség előtt, de kudarcot vall minden más közönség előtt.
Viszont:
Egy igazi profi – bár mindig megtartja a saját egyéniségét -, bármilyen „arcot” képes felvenni, minden közönséghez képes igazodni, és ezért képes minden helyzetből eredményt kihozni!
Mert:
Az ösztönösen tehetséges előadó egy idő után önerőből nem tud tovább fejlődni, és nem tud hatékonyabban működni, mert nem tudja megmondani, hogy mit kéne javítania.
Viszont:
Amikor valaki „szakma”-ként tud a közönség előtti beszédre tekinteni, ismeri annak alaptörvényszerűségeit, és bevált trükkjeit, akkor egyre hatékonyabbá tud válni, mert képes felfedezni és megerősíteni, amit jól csinál, és képes kijavítani, amit másképpen kellene csinálnia.
Honnan van tapasztalatom?
1999 óta tartok képzéseket, előadásokat, tréningeket. Néha pár fős csoportok előtt, néha több száz, sőt több ezer fős közönség előtt. Összesen több mint 25.000 ember előtt beszéltem, kétkezi fizikai munkásoktól kezdve a multik vezetőitől egészen az Olimpiai bajnokokig és hírességekig.
Hogyan tudok segíteni?
Van, akinek arra van igénye, hogy személyesen konzultáció keretében kapjon segítséget, felkészítést, tanácsokat, új nézőpontokat, vagy esetleg megoldást egy konkrét helyzet kezelésére.
Van, akinek arra van szüksége, hogy egyben lássa át a közönség előtti beszéddel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. (Felkészülés, testbeszéd, a közönség bevonása, beszólások kezelése stb.)
Milyen konkrét előadói készség válhat hasznára egy ELŐADÓNAK, és hogyan tudja ezt megszerezni?
Megszerzett készség:
Úgy kezdeni a beszédet, hogy az egyedi legyen, és azonnal meg is ragadja a figyelmet.
Eszköz, ami többek között biztosítja ezt a készséget:
6 féle nyitási mód (Hat különböző technika arra, hogy hogyan kell hatásosan elkezdeni egy beszédet, prezentációt, tájékoztatót.)
Megszerzett készség:
Folyamatosan fenntartani az előadás jó hangulatát, és zökkenőmentesen kezelni az esetleges mélypontokat.
Eszköz, ami többek között biztosítja ezt a készséget:
Az előadás „Ív”-e, és a „Csúcs-sztorik”. (Hogyan állítsuk össze az előadást, hogyan bontsuk fejezetekre, és milyen sztorikat használjunk.)
Megszerzett készség:
TÉNYLEG különlegessé és emlékezetessé tenni az előadást a közönség számára.
Eszköz, ami többek között biztosítja ezt a készséget:
Show elemek (Hogyan használjunk olyan meglepő tárgyakat és egyszerű trükköket, amik illeszkednek a mondanivalóhoz, és szó szerint lenyűgözik a hallgatóságot.)
Ha másra van szükséged, vagy bármilyen kérdésed van, akkor írj üzenetet!