Miért kell egy szóvivőnek képzéssel fejlesztenie a magabiztosságát és előadói készségeit? (És miért jön ez jól olyannak is, aki már rutinos ezen a területen?)
Mert:
A szóvivőket sokszor csak úgy kijelölik a cégen belül, de aztán magukra vannak hagyva, és nem kapnak megfelelő segítséget ahhoz, hogy jól tudják végezni a dolgukat.
Viszont:
A szóvivő eredményessége a megfelelő fellépésen, a minőségi kommunikáción és a hallgatóság profi kezelésén múlik. Ezek a szakmai fogások megtanulhatók és fejleszthetők.
Mert:
Mivel a szóvivő a cég arca, és ő gondoskodik a cég image építéséről, ha ő bizonytalan, az az egész cégre nézve katasztrofális lehet.
Viszont:
Egy olyan sikeres cég, melyet a nyilvánosság előtt magas szinten képviselnek, nagyon komoly személyes elismertséget biztosít a szóvivőjének, akinek a jó hírnevét köszönheti.
Mert:
Szinte az összes kellemetlen helyzet és kínos szituáció a szóvivőhöz hullik vissza és neki kell a nyilvánosság előtt kezelnie.
Viszont:
Csak az az ember lesz nyugodt és magabiztos bármilyen helyzetben és bármilyen kérdéssel szemben, aki elegendő eszközzel és tudással rendelkezik ahhoz, hogy MINDEN kérdést kezelni tudjon.
Honnan van tapasztalatom?
11 év alatt építettem fel Európa legnagyobb drogmegelőzési rendezvénysorozatát, a Drogmentes Magyarországért Maratont, ahol egy 20 fős csapattal 42 nap alatt, 300 települést érintve minden évben körbefutottuk az országot. Ügyvezetőként számos beszélgetésben és előadáson képviseltem a szervezetemet, és körülbelül 200 TV, rádió és sajtó interjút adtam.
Hogyan tudok segíteni?
Van, akinek arra van igénye, hogy személyesen konzultáció keretében kapjon segítséget, felkészítést, vagy esetleg megoldást egy konkrét helyzet, konferencia, vagy média interjú kapcsán.
Van, akinek arra van szüksége, hogy egyben lássa át a közönség előtti beszéddel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. (Felkészülés, testbeszéd, a közönség bevonása, beszólások kezelése stb.)
Milyen konkrét előadói készség válhat hasznára egy SZÓVIVŐNEK, és hogyan tudja ezt megszerezni?
Megszerzett készség:
Mindig célt érni a kommunikációval, és a megfelelő hatást kiváltani.
Eszköz, ami többek között biztosítja ezt a készséget:
Célközönségek megkülönböztetése (Milyen célközönségek léteznek, és hogyan kell hozzájuk igazítani a megjelenést, szöveget, példákat, kezeléseket stb., hogy az pontosan nekik szóljon.)
Megszerzett készség:
Magabiztos és profi megjelenés bármilyen helyzetben.
Eszköz, ami többek között biztosítja ezt a készséget:
Gesztusok, mimika. (Milyen a megfelelő testtartás, mik a hatásos kézmozdulatok, mikor mennyi arcjáték szükséges, mi az, ami megengedett, vagy nem megengedett.)
Megszerzett készség:
Egy tényleges hiba, vagy kellemetlen helyzet kezeléséből is pozitívan kijönni.
Eszköz, ami többek között biztosítja ezt a készséget:
Jogos kifogások kezelése (Milyen lépések pontos sorrendjével kell kezelni egy elkövetett hibát, vagy felmerülő rossz terméktapasztalatot.)
Ha másra van szükséged, vagy bármilyen kérdésed van, akkor írj üzenetet!