websikehealthcheck

Blog bejegyzések

Az egyik felét itt hagyom, a másikat elviszem!

Sok remek kifogáskezelést hallottam már életemben, de van néhány, ami örökre megmaradt. Ha jól emlékszem, egy képzésen meséltek sok-sok évvel ezelőtt:

Életbiztosítást ajánlottak egy igen korrekt, jómódú úriembernek. Már legalább egy órája ment a beszélgetés, végignéztek rengeteg érvet, de az ember valahogy mindig kisiklott az „IGEN” elől, terelt, magyarázkodott, bizonytalan félválaszokat adott. Erre az értékesítő elővett egy darab papírt és azt mondta.

„Rendben, akkor én most a lapnak erre az oldalára felírom mindazt, amit önnek ez a megtakarítás jelenthet:

  • Azt mondta, gondoskodást a családról. Jó.
  • Anyagi biztonságot a saját maga számára. Jó
  • A gyerek iskoláját, ha okosan használja a pénzt. Jó

A másik oldalra felírom azt a havi 25 dollárt, amibe ez kerülne Önnek. Akkor én ezt a lapot most a felénél kettétépem. (És meg is tette.)

Az egyik felét elviszem, a másikat itt hagyom Önnél.

Vagy az lesz, hogy elviszem azt a 25 dollárt és megmarad minden, amit fontosnak tart. Vagy ha gondolja, szívesen itt hagyom azt a 25 dollárt, de akkor elviszem a családi biztonságot, az egészségét, és a gyerek iskoláját!”

Életem egyik legjobb kezelése, amit hallottam.

Namost távol álljon tőlem, hogy plagizáljak, de ha esetleg gondod van azzal, hogy nyilvánosság előtt kényelmesen és szabadon beszélj, akkor tudok benne segíteni.

Ha nem jössz el a “VIP magabiztos fellépés és közönség előtti beszéd” képzésre, akkor tuti megmarad a pénzed, amit a részvételi díjra fizettél volna, de elveszik mindaz, amit a két nap adna: magabiztosság, nyugalom, hatásos beszéd és stabil eredmények.
VAGY
Ha eljössz, elviszem a részvételi díjadat, de elviszem vele az aggódást, gyomorideget, elfelejtett szövegeket, felesleges izgulást, kudarcérzést, és tudatos profizmust teszünk a helyére.
Tessék nyugodtan dönteni!

VIP Előadói képzés

Nem mindegy, mit veszel fel!

Egyszer az egyik VIP képzésen éppen arról beszéltünk, hogy ha az ember időnként nyilvánosság előtt beszél, akkor nem elég, ha csak egyforma, standard stílusú „előadói szettje” van, amit egyszerűen csak előkap a szekrényből és magára aggat.

Nem jó, ha minden olyan helyzetben, ahol többek előtt kell beszélnie, ugyanazt a stílusú ruhát viseli, mert a különböző helyzetet és különböző közönségek különböző megjelenést igényelnek. Az a standard felszerelés nem biztos, hogy tökéletesen passzol minden alkalomra.

Éppen itt tartottam a beszédben a tréningen, amikor jelentkezett az egyik résztvevő, és elmesélt egy történetet.

Cégvezetőként rengeteg megkeresést kap civil szervezetektől és alapítványoktól, hogy segítsen. A szíve szakad meg, hogy nem tud mindenkinek segíteni, de a mai napig emlékszik rá, hogy egy alkalommal kapott egy remek e-mailt, talán egy rászorulóknak segítő alapítványtól, ami annyira kiváló levél volt, hogy miután elolvasta, úgy döntött, hogy nekik garantáltan segíteni fog! Meg is írta a választ, és leegyeztették a kedd délelőtt 10 órai találkozót az Alapítvány képviselőjével.

Ő fejben már az összeg nagyságrendjét is eldöntötte. Eljött a kedd 10 óra, kopogtak az ajtón annak rendje és módja szerint, majd belépett az Alapítvány képviselője Boss öltönyben, a mellényzsebében Mont Blanc toll a kezén Hublot óra.

És a támogatásból nem lett semmi.

A cégvezetőnek elszállt a bizalma, és az fordult meg a fejében, hogy a vele szemben álló emberen több millió forint érték van, pedig ő maga nem szán ennyit a személyes dolgaira. Nem mintha az Alapítvány ne lett volna korrekt és ne végzett volna értékes munkát, de a képviselő egyszerűen túlöltözte a szituációt! Ezért fontos, hogy még a ruházatra és a megjelenésre is igaz, hogy nagyon is a közönséghez és a témához kell igazodnia!

Ha érdekel, hogy mire érdemes még figyelni a nyilvánosság előtti beszédben, olvasd el a “Beszélj magabiztosan mások előtt” című könyvet.

BESZÉLJ magabiztosan mások előtt!

 

Ha mást mondasz, mint amit gondolsz

Vajon megérzik-e az előtted lévők, ha csibészkedsz egy kicsit, és mást mondasz, mint amit valójában gondolsz?

Vannak olyan helyzetek, amikor az a képesség, hogy az ember tudjon füllenteni, nagyon fontos szerepet kap. Például a kártyában. Senki nem haragszik meg érte, ha valaki blöfföl a pókerben, hiszen ez része a játékszabályoknak, és aki leül pókerezni, tudja, mire számíthat.

De a kártyán kívül igen kevés olyan helyzet van, ahol a blöffölést, csibészséget, vagy füllentést mosolyogva, vagy jó szívvel veszik. Sem udvarlásnál, sem üzleti tárgyaláson, se pedig a nyilvánosság előtti beszédben.

Ettől függetlenül vannak, akik használják. Szerencsére az ilyen kísérletek java része csak rövid életű sikerekhez vezet. A férfit, aki fűt-fát ígér a nőnek, de ebből semmit nem teljesít, gyorsan otthagyják. Az értékesítő, aki nem mond igazat a termékről, vagy a szolgáltatásról lehet, hogy egy-egy alkalommal be tudja csapni a vevőit, de hosszú távon nem marad meg a piacon. A beszélő, aki füllent, hazudik, vagy csibészkedik, lehet, hogy átmenetileg meg tudja vezetni a közönségét, de hogy nem lesz belőle hiteles szakember, vagy vezető, akit követnek az emberek, az biztos.

Sőt! Minél jobb képességű a fogadó fél, annál hamarabb átlát a szitán!

A nő, akit egy enyhén becsípett szépfiú éppen arról akar meggyőzni, hogy „komolyak a szándékai” egy pillanat alatt felméri a helyzetet. A potenciális vevő, aki csak egy kicsit is képben van azzal, hogy amit akar, gyorsan lepattintja a nagyotmondó értékesítőt. És azok a közönségben ülő hallgatók, akik csak egy kicsit is ismerik az emberi viselkedést, gesztusokat, mimikát, gyorsan leírják magukban az előttük álló füllentő előadót, vagy vezetőt, mert könnyen felismerik, hogy mikor nem mond igazat.

Nincs szükség rá, hogy az ember mást mondjon, mint amit gondol. Azzal jár a legjobban, ha őszinte, és egyenrangú félnek tekinti az előtte lévőket.

Ha tudni szeretnéd, mitől lesz hiteles egy előadó, olvasd el a „Beszélj magabiztosan mások előtt” c. könyvet. https://sooszoltan.hu/beszelj-magabiztosan-masok-elott/

 

Egy klasszikus nyitás: az idézet

Nem vitás, hogy minden beszéd, előadás, vagy meeting egyik legnehezebb, legkényesebb és egyben az egyik legfontosabb pontja a NYITÁS!

Az első pár mondat, ami vagy felemeli az embert és tökéletesen pozícionálja, vagy éppen leépíti, és akkor aztán dolgozhat azon, hogy az őt megillető magasságokba dolgozza vissza a szakmai vagy emberi megítélését.

A képzéseken én hat féle nyitási módot szoktam végigvenni a résztvevőkkel ezek közül is a leginkább biztonságos, vagy ha tetszik, legkonzervatívabb mód az IDÉZET. Kezdd azzal az előadást, amivel kell: mutatkozz be, köszöntsd a résztvevőket, esetleg mondd el két mondatban, hogy miről szól a mai nap, aztán vezess fel egy idézetet.

Hogy ez miért lehet jó? Mert vélhetőleg egy közismert és közkedvelt személytől idézel. Olyan embertől, akit eleve elfogadnak, akinek a gondolataival sokkal könnyebben azonosulnak, mint a hétköznapi emberével. Így aztán az idézet forrásának hitelessége és ereje téged támogat!

Például egy olyan helyzetben, ahol a cégvezető mondjuk bejelenti, hogy hétfőtől új rendelés leadási módot vezetnek be, simán használhatja Einstein kiváló gondolatát, miszerint: „Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.”

Ezt már csak át kell vezetnie a saját helyzetükre, hiszen nem azért vezetnek be egy újítást, mert éppen nincs jobb dolguk, hanem azért, mert ebben a gazdasági környezetben meg kell tartani az egyensúlyt, ehhez pedig mozgásban kell maradni, és tudni kell változni, ha a helyzet úgy kívánja.

Az ember leállhat vitatkozni a felettesével, mondhatja rá, hogy hülyeséget beszél, de ugyan ki merne vitatkozni Albert Einstein-nel?

Ha szeretnél eleve kidolgozott nyitásokból csemegézni, vedd meg a „99 nyitás meetingekhez, beszédekhez és előadásokhoz” című könyvet:

99 nyitás meetingekhez, beszédekhez és előadásokhoz

 

Ugyanazt néztük, mégis mást láttunk

Előfordult már, hogy te magad szerveztél egy kisebb rendezvényt, vagy eseményt? Mennyire voltál elégedett vele a végén? Valószínű, hogy egészen mást láttál, és máshogy élted meg te, mint szervező, és egészen mást látott, máshogy élte meg ugyanazt az eseményt a résztvevő.

De miért fontos ez?

Amíg a Drogmentes Magyarországért Maraton ügyvezetője voltam, minden évben szerveztünk egy Bankettet, ahová meghívtuk a Védnököket, a támogatókat, a segítőket, a győztes iskolákat, olyan 150-200 embert stb.  Meglehetősen színes volt a program, zenei blokkokkal, vendég beszélőkkel, elismerések átadásával, összefoglaló videókkal.

Mivel ezeket mindig mi magunk szerveztük, jó sok előkészületi feladat volt vele. A technika, az ültetés, a több száz oklevél, a tárgyi nyeremények, a videók és fotók,  a vacsora, a szünet utáni pontos kezdés. Minden egyes Bankett után bőségesen szántunk rá időt, hogy kiértékeljük az estét. Sorba mentem a csapattagokon és mindenkitől megkérdeztem, szerinte mi volt az, amin változtatni kellene, amit legközelebb jobban kéne csinálni, és mi volt az, ami jó volt, és legközelebb ugyanígy kell csinálni.

Idővel rá kellett jönnöm valami igen fontosra.

Amikor szőrszálhasogató módon már az egészen kis apróságokat is megemlítettük, amin javítani akarunk, kezdett lecsúszni a morál és kezdtük úgy érezni, hogy ez a Bankett nem is sikerült olyan jól. Pedig a résztvevők kivétel nélkül nagyon elégedetten nyilatkoztak, kifejezetten jól érezték magukat, mosolyogva és elégedetten mentek el.

Ezért két részre szedtem a kiértékelést. Először megnéztük abból a szempontból, hogy hogyan érezték magukat a résztvevők, hány pontot adtak az estére a visszajelző lapokon stb. És aztán megnéztük mi magunk igen alaposan és szúrós szemmel vizsgálva meg az estét, hogy mit is lehetne jobban csinálni. Többnyire olyan dolgokat találtunk, amikből a közönség semmit nem vett észre, csak mi tudtuk, hogy lehetett volna jobban is csinálni.

Szóval azt javaslom, ha szerveztél egy találkozót, tájékoztatót stb., és azt kiértékeled, akkor nézd meg abból a szempontból, hogy hogy érezték magukat a vendégeid és nézd meg abból a szempontból, amit csak te látsz, hogy mit lehetne még javítani. Ne értékelj le egy jól sikerült eseményt csak azért, mert te látod, hogy mi mindent lehetett volna jobban csinálni. És ne dőlj hátra elégedetten csak azért, mert a vendégek elégedettek, miközben tudod, hogy egy csomó apró hiba és csúszás volt a háttérben, amit ha legközelebb nem javítasz ki, akkor gondod lesz belőle.

Ha érdekel, hogy hogyan lehet egy frappáns nyitással kezdeni egy programot, vedd meg és olvasd el a “99 nyitás” című könyvet!

https://sooszoltan.hu/99-nyitas-meetingekhez-beszedekhez-es-eloadasokhoz/