websikehealthcheck
websikehealthcheck

Blog...

A profi, aki beszól

Mi van akkor, ha a közönségemben ülő szakember, (aki legalább annyira ért a témához, mint én), egyszer csak beszól, és én porig égek?

Mert mondjuk, nyilvánosan kijavít.

Vagy csak azt mondja, hogy „Az nem is úgy van!”

Vagy nem szólal meg, csak úgy félhangosan felnevet.

Vagy tudod, úgy cöccög, amivel azt fejezi ki, hogy „Még ezt a hülyeséget!”

Álljunk meg egy szóra!

Előfordulhat-e egyáltalán egy előadáson, hogy a közönség soraiban ott ül egy minimum annyira hozzáértő ember, mint én?

Simán.

És az is lehet, hogy még nálam is nagyobb szakértő, esetleg ismert név a szakmában, vagy közismert VIP? A szakma nagyasszonya, maga a Királyné?

Hajaj, de még mennyire.

Na jó.

Számíthatok-e arra, hogy egy profi, beszóljon, kritizáljon,vagy cöccögjön?

NEM!

Nyílván, ha valami olyat mondok, ami helytelen volt, akkor rákérdez, vagy közbevet valamit, hogy helyes legyen az információ, ami a közönséghez eljut, de azt is segítő formában teszi, nem támadólag.

Például azt mondom, hogy: „Mindegy hova nézel, amikor az ügyféllel beszélsz.”, ő pedig jelentkezik, és azt mondja: „Én azt tapasztaltam, hogy ha az ügyfélre nézek, az sokszor kifejezetten eredményes.”

Ez nem volt kekeckedés, nem volt támadás, csak korrekció, ami egy szakmailag képzett embertől elvárható.

Vagy odajön szünetben, félrevon, és úgy kérdezi meg, hogy „Tényleg az a tapasztalata, hogy edzés előtt nem kell bemelegíteni?”

Ebben sem volt semmi támadó, teljesen korrekt a kérdése, és még hálás is vagyok neki, mert így szünet után ki tudom javítani, amit rosszul mondtam.

De ilyen helyzeteken még gondolkodni sem kell, hiszen én FELKÉSZÜLTEN tartom az előadást és eleve nem mondok olyan dolgokat, amik ne volnának helyesek.

Én most kifejezetten arra gondolok, hogy jöhet-e egy profitól kekeckedő beszólás, vagy direkt megzavarás.

NEM!

Egy igazi profi soha nem tenne ilyet.

Több okból sem.

Egyrészt azért, mert állt már emberek előtt hasonló helyzetben és tudja, hogy nem könnyű 50 emberhez beszélni, így nem fog olyat tenni másokkal, amit nem szeretne, hogy vele tegyenek meg.

Ráadásul egy profi ideje nagyon drága! Nem fog elvesztegetni 1-2 órát azért, hogy valaki másnak beszólogasson. Azért jön az előadásra, hogy valami újat, valami értéket kapjon, és ha csak 2 mondatot tudtam adni neki, amit használni tud, akkor már megérte neki.

De ami a legfontosabb: egy profi azért nem fog beszólni, mert PROFI!

Tudja, hogy csak akkor marad meg valaki a csúcson, ha hajlandó megőrizni a tiszteletet, sőt az alázatot a szakma és a tudás felé.

Eszében sincs megzavarni egy előadást, aminek az a célja, hogy az ott ülök értéket kapjanak.

De álljunk csak meg…

Mi van, ha van ott egy szakember, aki mégis beszól?

Egyszerű! Egy dolgot azonnal tudok róla: ez az ember NEM profi!

És én ennek megfelelően fogom kezelni.

Úgy, mint egy beszólogató közönségtagot.

Finoman, tisztelettel, de a megfelelő módon és hatékonyan.

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás