Jellemzően azoknak szeretnék most egy látszólag egyszerű matematikai feladvánnyal kedveskedni, akik vagy nem szeretnek, vagy nem akarnak közönség előtt beszélni, és szabadon élve ezzel a jogukkal, ahol csak tudják, elkerülik az olyan helyzeteket, ahol többek előtt kellene felszólalniuk.
Tisztelettel előre bocsájtom, hogy ehhez továbbra is 100%-ban joguk van, és hitem szerint nem is létezik olyan külső erő, ami ezen a döntésükön változtatni tudna.
Namost kérem…
Szépen rotyogó-fortyogó kis világunkban a pénz ugye ide-oda szökken, néha kiszámíthatatlanul, néha előre jelezhetően.
Állítólag vannak bizonyos törvényszerűségek, amik szerint a pénz összegyűlik, vagy éppen nem gyűlik össze valakinél.
Nem, ez nem a papírpénzek egymás közötti affinitásáról, vagy egy spirituális csordaszellemről szól, miszerint a bankjegyek mohón keresik egymás társaságát, és a hím ezresek dala csábítja hozzájuk a nőstény ezreseket.
Van pár igen helyes, tényleges megfigyelés, amik közül egyet szeretnék itt prezentálni.
A bevételek MENNYISÉGE és a kommunikáció MENNYISÉGE között nagyon komoly összefüggés van!
Mondom a példát.
Mondjuk én speciális, – nem olcsó – otthoni víztisztítókat forgalmazok.
Ebben a hónapban szeretnék eladni belőlük 10-et.
Ehhez érdemben kell tárgyalnom kb. 25 emberrel. Ennyiből lesz 10 vásárlás.
Jó.
Ahhoz, hogy 25 emberrel le tudjak ülni tárgyalni, kell egyeztetnem mondjuk 40 időpontot, mert mindig van, aki lemondja, aki átteszi a következő hónapra stb.
Ahhoz, hogy legyen 40 időpontom, kell beszélnem telefonon, mondjuk 100 emberrel.
100 telefonos beszélgetéshez kell nekem vagy 200 telefonszám, mert ugye van, ami nem jó, van, aki fel sem veszi stb.
Ahhoz, hogy legyen 200 telefonszámom, kell látnia az írásaimat, hirdetésemet, sztorijaimat mondjuk 1.000 embernek, mert tételezzük fel, minden 5. ember adja meg a számát a hírlevélhez.
Magyarán, ebben a hónapban el kell érnem személyesen 1.000 ÚJ ember, hogy abból 10 eladás garantáltan legyen, mert 1% az átlagos értékesítési arány.
Namost, ez egy olyan embernek, aki sokat kommunikál és minden lehetőséget megragad, hogy a termékéről beszélhessen mások előtt, teljesen reális.
De had kérdezzem meg, az, aki szeret inkább csendben, magában üldögélni, és a víztisztítóját csodálni, hogy milyen szép terméket is forgalmaz ő, azzal mi lesz?
Mert ő nem magamutogató, ő nem furakszik mások elé, ő nem szórja tele a világot a marketinggel, és értelemszerűen fel sem merül benne, hogy előadó legyen egy eseményen, ahol ott van 500 ember.
Vajon az ő esetében hogyan néznek ki ugyanezek a számok?
Elér egy hónapban óvatosan, okosan 100 embert?
Nagyszerű-nagyszerű, biztos megdolgozott érte!
Csak félek, hogy az arányok nála pontosan ugyanilyen könyörtelen következetességgel lesznek igazak, és a 100 elért emberből (az 1% vásárol alapján) ez a hónapban EGY, az a EGY eladást jelent majd.
Ha tetszik, ha nem meg kell érteni, hogy a mai világban a MENNYISÉGNEK fontos szerepe van!
Igen, kellenek a jó cikkek, kell a jó reklám, és kell a videó, meg kell a személyes megjelenés.
KELL, hogy a bölcs vállalkozó ne meneküljön el egy nyilvános felszólalás lehetőségétől, hanem KERESSE az ilyeneket.
A matek nagyon egyszerű: minél többen ismernek, hallanak meg téged, annál többen fognak venni tőled.
Ha szeretnél többet tudni a matekról és arról, ami mögötte van, vedd meg és olvasd el a „Beszélj magabiztosan mások előtt” könyvet.